tisdag 11 november 2014

Hårdare tag!

Det är ganska många som yttrar sig om att vi bör ta hårdare tag.
Men det är en hel del som säger att hårdare straff löser inget.
Så vilken väg ska vi ta?
Tja det finns massor med åsikter i ämnet.
Jag tillhör hårdare tag falangen.
Men det känns som om jag tjatat färdigt i ämnet.
Såg bara en artikel som jag reagerade på.

Den här lilla bilden säger allt tycker jag!
Har man inte tid att vara förälder så ska man inte vara det.
Köp en ny tv istället!
Varför ska alla skaffa barn som inte kan ge dom den tid dom behöver.
Det är mer och mer en status pryl i mina ögon.
Framför allt hos kvinnor.
Dom tjatar på varandra tills dom inte orkar stå emot.
Skaffa barn när du är mogen för det.
Samhället (du och jag) vill inte ta hand om ditt barn ja förutom skola då.
DU ska uppfostra ditt barn inte jag!
Fick ingen hjälp av samhället!
Hjälpte du till med mitt då?
Jag blir trött på dåliga föräldrar!
**************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!