torsdag 13 november 2014

Vårt samhälle

Överfall av barn på barn

Bränna bilar få ett jobb

Här är bara två länkar under det senaste dygnet som får mig
att undra vilken väg vi är på väg?
Varför händer detta?
Och varför är det ingen som bryr sig?
När ska vi försöka ta tag i dessa saker på riktigt?

Jag tror allvarligt att Sverige är på fel väl.
Vi måste börja tänka efter före.
Det kan väl inte vara så att vi ska skydda förövarna/brottslingarna?
Jag vill skydda våra oskyldiga från att behöva bli utsatta för detta.
Jag kommer inte orka med detta mycket längre till.
Utan jag kommer rösta på vilket parti som helst som vill ha lag och ordning.
Oavsett vad dom heter eller vad dom står för.
För utan lag och ordning så har vi inget samhälle att bry oss om miljö
eller barnen eller dom gamla eller försvaret m.m.

Ge mig en konsekvens av sitt handlande någon gång.
Ge mig föräldrar som bryr sig om sina barn.
Det är så jäkla mycket snack om att man älska sitt barn.
Men dom andra då?
Bry dig om ditt barn nu!
Lägg bort din Iphone och prata med dina barn.
**************
seeya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!