fredag 14 november 2014

Helg igen

Jaha nu är det snart helg igen.
Den här dagen går delvis till historien för mig.
Det var nog länge sedan (om någonsin) som jag gjorde så lite på jobbet en dag.
Jag hjälpte ju inte till så där himla mycket med vår BNP om man så säger.
Men vadå jag hycklar ju i alla fall inte om det.

Nu ska jag googla om hur man gör en god hallon-smoothie.
För jag köra ju en alkoholfri månad och då måste det finnas ett substitut för det.
Jag tycker det är tråkigt att vara utan alkohol för det är gott (är jag alkis då?).

Har länge undrat varför folk har skyltar på sina bilar som säger
Barn i Bilen!
Hund i Bilen!
Varför har dom det?
Vad hjälper det?
Är det någon som ändrar körstil eller så då?
Läser någon det och tar in det i huvudet?
I denna värld full av information så tycker jag nog att dom skyltarna kan tas bort.
Eller?
Barn i bilen!
Antingen ser jag ju det eller inte!
Och då gör jag vadå?
A: Gasar förbi
B: Håller en kilometers avstånd
C: Frågar om dom behöver barnvakt
D: (fyll i rätt svar)

Nästa gång jag ser en så ska jag fråga och jag återkommer då!

Ja just det jag kom ju på att jag har gjort ett bingo på jobbet idag
så något har jag ju gjort!
Ha nu en trevlig helg!
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!