fredag 28 november 2014

Fredag

En  molnig fredag för en gångs skull.
Nä det var ju ironi.
Tydligen den molnigaste och solfattigaste november sen mätningarna började.
Lite deprimerande faktiskt.
Har haft en vit månad från alkohol och godis samt fikabröd och glass.
Det ska bli skönt att den är över för jag har också laster.
En god öl på en fredagkväll samt ett glas rött en lördagkväll hör liksom till.
Och inte har jag gått ner i vikt någonting heller.
Men det har faktiskt varit intressant att veta hur beroende man är.
Och mycket i ens liv och närhet är ju socker en stor bov i.
*************
På jobbet är det tysta leken här på morgonen.
Det är någon som inte ens säger gomorron eller hej.
Och jag är ju inte den som är den.
*************
Vad händer i min kära klubb AIK.
Det är mycket skit som pågår i kulisserna nu.
Jag som hade tänkt bli medlem nu efter 50 år av supporterskap.
Dåligt? Ja visst men det har funnits olika orsaker till det.
Jag har ju nu haft årskort sedan 1998 och AIK har ändå fått
en massa pengar av mig på olika sätt.
Jag har bland annat betalt medlemskap för min dotter sedan 1994.
Men det är så mycket skumt folk i styrelsen nu så jag blir lite rädd för framtiden.
**************
Nu hoppas vi på lite sol nästa vecka
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!