torsdag 12 februari 2015

Arg på media!

Jag blir mer och mer arg på media.
Framför allt svensk media (eftersom jag aldrig läser utländsk media).
Varför ska alla vara på samma sida?
Varför måste alla svenska journalister ha en så stark vänster spegling?
Varför skriver dom så hårt åt ett håll?
Skapas inte Sverigedemokraterna m.fl ur askan av detta?
Så fort det händer saker som poliser eller vakter
gör så kastar sig drevet över dom som galna hundar.
Men när media inte har rätt (den sanna historian dyker upp) så
är det så tyst överallt.
Just nu så skriver Aftonbladet stenhårt om flashbacks utnyttjande och
att dom tjänar så mycket pengar.
Vad gör Aftonbladet då?
Snacka om att sälja lösnummer!
Kasta en massa sten i glashus.

Media har väl i grund och botten ett stort ansvar eftersom mängder
av människor verkligen tror det dom läser.
Drevet är igång och alla hatar hit och hatar dit.
Vart kommer allt hat ifrån?
Det är ju någon som skriver eller säger något så sätter vi bollen i rullning.
Jaga näthatare!
Är det inte bättre att vi jagar riktiga brottslingar?
Självklart ska vi kritisera och få bort allt hat!
Skydda pedofiler och andra avskydda brottslingar.
Men sätt dit någon som tycker det är skit med invandring eller annat?
Det fira ordet är fruktansvärt viktigt även för oss som är kritiska mot saker och ting.
Jag är jättekritisk mot integrationen av invandrare i Sverige.
Men vill öka invandringen till Sverige.
Jag är verkligen en sån som media vill sätta tänderna i.
För jag är ju inte rasist men........
Alla polishatande människor som verkligen gör det legitimt att hata
är det okey?
Ska vi få hata vissa men inte andra?
En så kallad journalist skriver ACAB!
Är det okey?
Vilka signaler skickar hon ut?
Media ställer ju bara frågor åt ett håll och skapar dessa rasistiska rörelser.
Varför skyddar media IS till exempel?
Ja dom skriver om mördande m.m.
Men varför ifrågasätter dom inte deras svenska medborgarskap?
Hur många svenska håller med?
Media försvarar alltid stenkastande vänsterfolk mot polisen.
Varför?

Jag gillar att SVT ger SD utrymme i sin media.
Varför inte?

SD ska bort på rätt sätt.
Jag tror att så länge vi gör det vi gör så skapar vi lika mycket IS-krigare som
vi skapar rasister.
Jag blir verkligen rädd över det media håller på med.
Vi tror ju på er.
Men jag tänker varje gång jag läser något om det verkligen är sant.
Och det är ju skrämmande.
Varför tror jag inte rakt av på historien om 9-åringen nu?
Varför misstänker jag att det är något media inte säger?
Det är åt helvete att en vakt dunkar ett barn i golvet!
Men varför misstänker jag media?
Varför är det så tyst om det redan nu?

Det är otroligt viktigt med källkritik.

https://btledarblogg.wordpress.com/2014/09/05/det-racker-nu-svt/

*************
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!