fredag 6 februari 2015

Skolan

Jag fortsätter mitt korståg mot religion!
Varför ska vi ha ämnet i skolan?
Ta bort det nu tycker jag.
Varför ska vi utbilda våra barn i det?
Ä det inte bättre att alla får gå sin egen väg när man är vuxen och mogen för det?
Religion kan man väl få upptäcka själv efter skolan ?
Eller i alla fall utanför skolan?
Och ska vi religion så ska vi ha all religion!
Och då ska jag få ta med min egen tro till skolan,vilken det än må vara!
Och att säga att det inte går att tro på är ju inte okey heller!
Så vill jag tro på min egen gud så ska jag väl få lära mig den med?
Ironiskt nog är det åt helvete med religion i skolan!
Avskaffa den genast!


Varför ska jag som skattebetalare finansiera en lektion i religion?
Tro är ju någonting du får hålla på med på egen tid.
För egna pengar!
Ta din tro och be när du är sjuk så tar jag mina pengar och får sjukvård för!
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!