tisdag 24 februari 2015

The Wire

Såg sista avsnittet igår.
Vad ska jag göra nu med mitt liv.
Det var länge sen som jag såg en serie som gjorde sånt avtryck på mig.
Det finns massor av bra serier.
Och det finns serier som är bättre än denna.
Men denna serie berör verkligen.
Den här serien känns så nära och verklig.
Karaktärerna är inga hjältar.
Ingen är bara god eller bara ond.
(jo det finns några)
Men man känner lite för nästan alla.
Trasiga själar som försöker få vardagen att gå ihop.

James McNulty.......vilken antihjälte! Fantastisk karaktär.
Ronda Pearlman.....Love her!
Bunk.......................Dessa cigarrer!
Daniels...................Den rösten!
Omar......................Den störste av alla!



Resten av karaktärerna är också grymt imponerande.
Allt är så bra gjort.
Manus är också suveränt.

Fem säsonger där kanske säsong två var bäst.
Men det är svårt för alla säsonger håller så hög klass.
Kommer definitivt se om serien igen inom kort.
Den kan ses om och om igen.

Varför lades den ner?
Ingen aning men ska man skuta när det är som roligast?
Ja då var det verkligen rätt tillfälle.

Slutscenen förresten.
Jag visste flera minuter före hur slutrepliken skulle låta.
Det var ganska självklart!
Kommer sakna er som en god vän från förr.
Tack The Wire
************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!