måndag 9 februari 2015

Facebook

Varför har man vänner på facebook?
Är det verkligen vänner vi pratar om?
Hur många skulle verkligen by sig om det gällde något?
Hur många skulle du ringa i händelse av olika saker?
Jag ska ta mig själv som exempel.
Jag har 71 vänner!
Ett har jag sett väldigt lågt antal som dom flesta slår.
Men det bryr vi oss inte om nu.

Om jag ska ha fest?
46 stycken skulle jag kunna tänka mig bjuda
Om jag blir bjuden på en fest?
45 skulle jag då tacka ja till!
Barndop?
16!
Jag vinner 150 miljoner på lotto och ska bjuda folk på en kryssning i Karibien
17!
Som jag inte skulle sakna om dom tog bort mig från Facebook?
33! (Funderar på att ta bot dom flesta av dom redan nu)
Som jag skulle sakna om dom tog bort mig?
Tänkte skriva 5 men tror på noll när jag tänker efter.

Så det är inte så mycket vänner som jag har.
Ordet vän kanske är lite fel
Skulle kanske vara bekant?
Är i alla fall trött på facebook och tar säkert snart en paus.
Har gjort det förr.
***********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!