torsdag 19 februari 2015

Hasseludden

Åker till Hasseludden idag med jobbet.
Ska bli kul med ett litet avbrott i tillvaron.
Vi ska gå igenom medarbetar undersökningen och hitta åtgärder.
Floskler eller på riktigt?
Inte vet jag.
Ska bli skönt med att bada lite också.
Hoppas kunna visa lite bilder efter.
***********
På jobbet är allt sig likt annars.
Men det är en sak som irriterar mig.
En arbetskollega utger sig för att vara en sann vän och låter som han bryr sig.
Men gör han det?
Dold agenda?
Min konspiratoriska sida undrar vem han egentligen är.
För han totaldissar mig också.
Frågar om vi ska fika och går därifrån när chansen ges.
Flyttar sig till andra bord så fort tillfälle ges.
Föder mig med skvaller och information som jag undrar är sann.
Vill ta en AW men inte dyker upp när det blir av.
Ett mynt med två sidor onekligen.
Så jag har just nu visat lite avståndstagande för att invänta reaktion.
Jag tycker att falska människor är det absolut värsta jag vet.
Jag umgås mycket hellre med folk som jag inte ens gillar eller som inte gillar mig.
Då vet man ju det!
Den här killen är jag säker på att skulle han vara tvungen att sticka kniven i mig.
Så skulle det ske utan en tår i ögat.
Jag gillar ju honom i grund och botten men tillit?
Absolut inte!
Skulle vilja ta en öl med?
Absolut!
Men skulle han och jag vara med i en dokus-såpa så skulle jag rösta ut honom blixtsnabbt.
Förstår du?
**************
Det kan mycket väl vara det sista inlägget för veckan.
Så ha en trevlig helg
*********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!