måndag 11 januari 2016

David Bowie

R.I.P.
En legend har gått ur tiden.
Jag fick aldrig chansen  att se han spela live.
Känner en som var på konserten på Stadion där han sa att han aldrig mer
kommer spela sina hits på arenor något mer.
Blev ledsen när jag hörde det.
Men förstår han också.
I mina öron är det bara Queen som har fler "hits" än Bowie.
Jag vet att inte alla håller med.
Men oj va bra musik han har gjort.
Knappt en dålig låt tror jag.
Jag började lyssna sent på David Bowie.
Inte förrän grannen spelade "Cat People -burning out fire" ungefär
tusen gånger om dagen.
Sen gick vi och såg filmen.
Ganska bra film men musiken och titel-låten fångade mig totalt.
Sen dess har jag alltid haft Bowie musik i mina lurar.
Finns ingen låt som jag kan säga är hans bästa
för det är orättvist mot dom andra suveräna låtarna.
Tänker inte ens länka till någon låt utan se till att upptäck hans
repertoar för den är grymt bra!

*************
seeya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!