måndag 25 januari 2016

Samhällsmagasinet

https://www.youtube.com/watch?v=_Zm3NQoJuQw&index=4&list=WL

Hur långt ska vi gå?

Jag är osäker på källan till den här filmen.
Men den är tillräckligt bra och viktig för att bortse.
När Söderorts brandförsvar blir granskade och ansvarig inte vill
stå till svars eller kommentera så räcker det för mig.

Hur långt ska vi gå när vi ska göra samhället jämställt?
När ska vi rucka på kompetensen för jämlikhetens skull?
Är det värt att offra liv och insatser för att rädda egendom för?
Ska inte folk med rätt kompetens jobba på rätt plats?
När är det viktigare med social kompetens än fysisk styrka i
inom räddningstjänsten?
Ska vem som helst kunna bli brandman?
Tänk er att det är avgörande att den fysiska styrkan som gör att du
eller dina kära kan räddas från att omkomma.
Ska det avgöras av politik?
Ska kraven ändras för att alla ska kunna få jobbet.

Jag tycker Sverige inom många områden gör massor av
bra saker för jämställdhet och att bortse från kön, etnicitet m.m.
Men det här är inget jag ser som en bra lösning.
Jag tycker Sverige just nu går fel väg och det här strör bara salt i mina sår
Se filmen med kritiska ögon för jag vet inte agendan från dom som har gjort filmen.
Har mejlat ansvariga bakom filmen och väntar på svar.
**********
seeya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!