fredag 15 januari 2016

Lester

Lester Burnham!
Är det jag?
En salongsberusad 51-åring som mår bättre när han är lite full.
Det är i alla fall jag.
Har kollat in en favoritfilm med min hund och några öl.
Harry är en stor njutning att gosa med.
Lester!
Jag skulle lätt kunna vara just Lester!
Det är mycket Lester i mig.
Tänk att få vara Lester i ett år och sedan dö!
Helt enkelt fantastiskt!
Magiskt!

Det finns 5 frågor enligt Medicinsk Vetenskap som svarar på om du är alkoholist.
Svarar du ja på minst 3 så är du det!
Jag fick bara 1 ja!
Så då?

Jag längtar sällan efter berusning.
Men gillar det stadiet!
Fri i tanken!
Ingen ångest!
Förbjudna tankar blir tillåtna!
Tänk om man vågade ringa och slänga på luren?

Lester Burnham från -99 är alltid lika aktuell!

Varför gör vi inget med våra liv?
Eller vadå jag är bara skyldig mig själv.
Herregud vad jag slänger bort mitt liv.

Låt mig våga vara Lester ett år innan allt är slut!
Byter lätt bort ett år av livsnjutning mot 
25 års tristess.

Lester var är du?

P.s. Jag gav bara 9 av 10!
**********
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!