torsdag 14 januari 2016

Nyheter

Vem orkar hänga med i allt skit som händer just nu?
Det är gränskontroller och det är sexuellt ofredande.
Det är ensamkommande flyktingbarn och det är tiggare.
En massa skit som pågår!
Vad har dom gemensamt nästan alla dessa frågor.
Män som inte kan leva med andra män är väl ett sätt att säga det på.
Jag tycker ju själv att religion alltid är den största boven.

Men vi kan ju inte leva tillsammans.
Så enkelt är det ju!
Eller?
Har skrivit det förr men blir mer övertygad att vi aldrig kommer
ha Edens Lustgård här på jorden.
Om 2015 var ett jobbigt år så tror jag ju inte 2016 blir lugnare.
Varför skulle det bli det?
Jag tror vi kommer säga att 2015 var det ju bara flyktingvågen.
Tänk om :
Saudi Arabien faller!
Pakistan vs. Indien börjar eskalera!
Putin!
Nordkorea!
El Nino!
Iran!
Dom flesta länder i Afrika (som vi i och för sig skiter i)!
Turkiet!
Ukraina!
Det finns fler än dessa.
Sen tillkommer alla troliga naturkatastrofer som vi människor åstadkommer.

Så 2015 var nog ett lugnt år!
Kanske!

Vi själva går in i vår bubbla och bryr oss om oss själva.
Löneförhöjning, barnbidrag, semester och våra familjer.
Så varför bry sig?

Jag läser massor av nyheter i media.
Läser en massa twitter inlägg.
Facebook.
Ser åtminstone 1 nyhetsprogram per dag (minst).
Och gör själv en massa inlägg här och där i debatten
Men frågar mig själv alltid vad det gör för skillnad.
Gör det någon?
Ska vi inte prova en ny taktik?
Där vi stänger gränser och låter folk som gillar varandra vara tillsammans i fred.
Vi kan ju utbyta kulturer vid gräns övergångarna i ett ingenmansland
Cyniker som jag är så tänker jag kanske det sämsta.
Men har vi inte provat er metod tillräckligt?

Jag blir ju bara apatisk till slut av allt som pågår runt mig
Till slut så bryr man sig inte om ännu en tragedi
Djuren däremot kan jag aldrig sluta tycka synd om.
Dom om några är alltid oskyldiga.
Glöm inte det!
**********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!