onsdag 23 mars 2016

Bryssel

Vilken tragedi!
Alla inklusive jag själv blir oerhört ledsna när man hör om detta.
Jag känner stor sympati med dom drabbade.
Efter sorgen kommer vreden.
Vreden mot dom som gör sånt här.
Och alla har sina egna åsikter om vad som ska göras eller måste göras.
En del skyller på ditt och andra på datt.
Vi tycker på alla olika forum.
Vi hör analyser från experter som dom utnämns som.
Dom vet eller tror sig veta vad som hänt.
Vi läser i tidningar saker som journalister skriver om.
Journalister som skriver om medmänsklighet och att rasisterna
inte får vinna.
Vi läser rasister skriva om att alla måste bort eller utvisas.
Alla har åsikter och idéer om vad som ska göras härnäst.

Men vem gör verkligen något konkret?
Lär vi oss något om det om händer?
Har vi provat någon lösning?
Vad kan vi tänka oss göra för att bli kvitt med problemet?

Det kommer hända i Sverige förr eller senare säger dom flesta.
Hur ska vi hindra det då?
Inte många saker kommer fram om det tycker ja.
Jag tycker den svenska "stoppa-huvudet-i-sanden" mentaliteten genomsyrar
det mesta i debatten.
Jag tycker svenska makthavare samt den bestämmande eliten inte
ser till Sveriges bästa.

Jag ser tyvärr att den enda effekten detta får är att allt fler kliver över
till Darth Vader och hans mörka sida.
Jag slåss själv med mina demoner om att inte kliva över till den sidan.

Bryssel är tyvärr inte först eller sist!
Men oj vad jag tycker synd om dom drabbade.
I morgon är det en annan plats som blir måltavla
Var så säkra på det!
*******
seeya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!