tisdag 8 mars 2016

Kvinnodagen

Idag är det kvinnornas dag!
Det tycker jag man ska uppmärksamma på alla bra sätt.
Ta det som en hyllning till alla kvinnor.
Låt inte feministerna ta den här dagen och göra det till en protest.
En hyllning är så mycket bättre (tycker jag!).
Vi vill alla ha jämlikhet och vi har kommit långt med det i vårt land
Vi ska inte vara nöjda men vi ska slå oss för bröstet och känna att
vi har kommit väldigt långt i vårt arbete.
Vad gör jag?
Jo jag tog redan för 22 år sedan och såg till att jag tog lika mycket ansvar som pappa.
Jag tog över halva tiden i våra föräldradagar.
Ett litet steg i rätt riktning.
Jag har aldrig tyckt att kvinnor och män ska göra olika saker.
Jag tycker bara att vissa människor är mer lämpade än andra att göra vissa saker.
Ska verkligen kvinnor få bli brandmän på lägre krav än män?
Vi har nog kommit väldigt långt om man jämför runt om i världen.
Inte längst men långt!
När vår situation i Sverige är som den är med all polarisering,
så är det ännu viktigare att värna om kvinnors lika rätt i samhället.
Det måste alla som kommer till vårt land få veta på en gång.
Ska vi verkligen ha segregerade badhus t.ex.?
Varför ska kvinnor och män hållas åtskilda men inte svarta och vita?
Vi måste använda den här dagen till att se till att kvinnors användande
av burqa eller slöja försvinner från vårt samhälle.
Kvinnans rätt till frihet som män är ett problem som blir allt större
genom all invandring om vi låter det ske.
Invandringen i sig är inget problem men dom  värderingar som kommer
måste passa in med våra fria demokratiska jämställda värderingar.
Ska kvinnan ta nästa steg så  måste det vara total kvinnofrid!
Fega män rör kvinnor på sätt som dom inte vill!
Vi måste ta bort dessa kräk från gator och torg.
Utvisa eller fängsla alla som begår brott mot kvinnor!
**********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!