tisdag 22 mars 2016

Elefanter

http://www.newsner.com/2016/03/hjaelp-oss-sprida-sanningen-om-elefantridningen-vi-maaste-stoppa-detta/

En släkting på lägger ut en ny bild på Facebook när hon fyller år.
Den är tagen när hon badar/rider med en elefant.
Jag känner genast sådan avsky/sorg mot bilden då jag under en längre tid
känt till hur det är för elefanten.
Så jag avskyr verkligen när vi som turister utnyttjar dessa stackars djur.
Så jag kunde inte ens gratulera henne på hennes födelsedag.
Det blev en tyst protest.
Var det rätt eller fel att göra så?
Mitt beslut blev som det blev.
Hur gör du själv när en vän gör något du inte står bakom?
Jag gråter verkligen för dessa stackars djur som plågas för vår skull.
Vi är så elaka som jag hela tiden envisas att skriva om.
Gör djuren en tjänst och säg nej till allt sådant här!
*********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!