måndag 21 mars 2016

Peter Wolodarski

Jag har varit på två föreläsningar idag på jobbet.
Det är inte vanligt!
Att jag går på föreläsningar alltså.
Den första var med Peter Wolodarski.
Dagens Nyheters chefredaktör va?
Hade verkligen sett fram mot detta.
Eftersom jag följer han på twitter har jag sett  att han har åsikter
om det som intresserar mig.
Han är en som man tycker något om.
En del ogillar honom och en del inte.
Jag tycker han är mycket (för mycket) till vänster.
Men det är alla i den branschen.
Men jag har stor respekt för honom.
Så det var med stor entusiasm jag satte mig och lyssnade.
Men det var tyvärr bara mest ett skrapande på ytan.
Han sa bara saker som jag själv skulle kunna ha sagt.
Det var en beskrivning av valklimatet i USA.
Det var mycket om Trump.
Väldigt lite media Sverige idag.
Som jag hoppades på.
Så jag blev faktiskt lite besviken.
Det var inte tråkigt men snudd på.

Den andra föreläsningen var av Svenska Barnläkar föreningens ordförande
Jonas Ludvigsson.
Han pratade om att ålders-klassificera barn.
Flyktingbarn!
Hur kan man se till att få barns ålder rätt.
Mycket intressant och bra.
Det är så svårt inser man nu.
Jag har åsikter i ämnet men väntar med dom för att jag inser ju
hur svårt det är och bör nog revidera mina åsikter en smula.
För jag är en cyniker och det är oftast inte något man bör vara.
Men det var en verkligt givande föreläsning!
**********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!