tisdag 15 mars 2016

Effekter

http://www.aftonbladet.se/nyheter/brottscentralen/article22444033.ab

Herregud vad är detta?
Vad skapar detta för samhälle?
Vilka får vatten på sin kvarn?
Vilka fördomar frodas av detta?
Vilka vinner röster på detta?
Vilka förlorar mest på detta?
Vilken syn på vår regering och lagråd får jag av detta?
Vilken syn på kvinnor frodas av detta?
Vad gör feminismen åt detta?
Varför kommenterar aldrig "vänsterfolk" detta mer än att nämna män i generella termer?
Varför känner sig folk maktlösa och gör sker på egen hand?
Kan det vara så att i förlängningen så brinner ett flyktingboende till?
Fattar gemene man vilka konsekvenser detta får?

Jag börjar tro att det enda som skulle förändra är om någon
högt upp i eliten råkar ut för detta och skriker högre än
medelsvensson kan göra i en trång tvårummare i Högdalen.
Varför sitter det folk och fortsätter med hellre morot än piska?
Ja på små barn eller djur skulle jag fortsätta med morot.
Men vuxna (jag vill sänka vuxen-gränsen i Sverige) ska ta ansvar någon gång.
Alltså jag häpnar över den tragedi som pågår sedan lång tid i Sverige.
Allt för att dessa högst upp i den så kallade sfären tar fram siffror och forskning
som inte ger någon bättring i samhället.
Vi har försökt med semesterresor för brottslingar sen jag var liten.
Och jag VET att en del av dessa kom hem och skrattade och fortsatte med
det dom höll på med innan.

Stackars tjejer i vårt land som får stå ut med detta och se
sina medsystrar bara låter det fortgå.
Jag kräks på alla som ser förövaren först och offret sen.
Ska vi skydda oss mot brottslingen eller tvärtom.
Vad gör Rosanna idag?
Hatar män förstås men sen då?
************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!