måndag 18 april 2016

Amen

Varför skriver eller säger man "Amen"?
Vad är syftet med det?
Är det för att visa sin sympati?

http://www.expressen.se/ledare/regeringen-ar-tafatt-i-tiggerifragan/

Varför säger man amen till vissa och till vissa inte?
Varför tror (hahaha) man att det hjälper?
Jag kräks av hyckleri.
Det är en riktigt dålig mänsklig sida.
Säga en sak och göra något annat.
Visa att man står för något som man inte gör när det kommer till kritan.

Att lägga ut en grotesk bild på en missbildad bebis och skriva Amen!
Men herregud (igen! hahahha) vad förväntar ni er?
Är det guds straff så är han ju en äckligt sadistisk gud som inte
vill oss något gott alls.
HAN FINNS INTE!
Sluta upp nu med amen och gör något aktivt istället.
Eller håll käft!

Tiggarna!
Är dom kvar?
Jag ser inget för att jag total-ignorerar dom.
Dom finns inte för mig.
Jag ger ju inte några pengar i alla fall.
För om dom inte får pengar så försvinner dom.
Jag törs lova det.
Prova så får du se.
Men det måste ju gälla alla i en typ vecka eller så.

Vi tar en amen på det va?
*********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!