fredag 8 april 2016

Skatt


Överraskad?
Inte jag!
Korruption och maktmissbruk finns överallt.
Men är det inte värre när det kommer från dom som ska 
försvara dom svaga mot dom elakt rika?
Att makthavare och rika människor snor åt sig ännu mer är
ingen ny grej.
Det har ju alltid hänt.
Skulle du och jag göra det om vi kom åt?
Troligtvis om vi var "säkra" på att ingen kommer åt oss.

Men det är en hypotes.
Detta är på riktigt.
En av dom som slåss för dom svaga mot dom rika
har åkt fast med handen i syltburken.
Jag tycker det är som om en polis begår en kvinnomisshandel.
Eller en dagisskötare förgriper sig på barn.
Snudd på i alla fall.
Detta är folk som säger åt oss att alla ska hjälpa dom svaga
och så gör man det inte själv!
Jag kräks åt dessa hycklare av enorma mått.
Vi mot dom står dom längst fram och skriker.
Denna kvinna ville alltså bli statsminister!
Hur mycket har hon gjort?
Är hon ett typsnitt på hela vänstern?
Det är ett himla liv runt SD och deras galna svans från media.
Men dessa då?
Varför är inte media och alla kändisar på dessa hycklare på samma sätt?

Jag personligen tycker att detta är en sak som ska bekämpas hårt.
Hyckleriet som pågår från framför allt vänster folk!
********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!