torsdag 7 april 2016

Smita från jobbet

Smita ifrån jobbet har väl rätt många av oss gjort någon gång.
Gömma sig någonstans kanske.
Eller göra något man inte får.

Jag har det just nu väldigt lugnt på jobbet just nu.
Så jag tog med mig en bok till jobbet.
Smög iväg till ett rum aldrig någon är i.
Jag menar verkligen det.
ALDRIG att någon är där.
Jag vet det eftersom jag jobbar med alla rummen som finns i vårt hus.
Jag har bra koll på rummet och är ofta utanför rummet.
Så jag beslutade att sätta mig där och läsa en stund.
Självklart kommer chefens sekreterare och öppnar dörren plötsligt.
Dörren är låst men hon har grävt fram en nyckel.
Det första hon säger är att hon ALDRIG varit i det rummet.
Och där sitter jag med en bok i handen.
Snacka om att bli tagen med handen i syltburken.
Vad säger/gör man då?
Jag drog en fruktansvärt dålig bortförklaring som varken
hon eller jag trodde på.
Så det är bara att skämmas nu och hålla huvudet så högt det går.
För det är ju en sak att ljuga dålig så ingen tror på det.
Men det som är viktigt är ju att du är övertygad om din lögn.
Så det finns en gnutta tvivel i den du ljugit för.
Går den människan och tänker på det så finns det ju tvivel.
Så  nu får jag sitta vid skampålen och i det rummet sitter jag ju aldrig och läser en bok något mer.
Måste hitta ett nytt ställe nu.......
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!