fredag 23 december 2016

Harry

Harry vår hund!




Harry och jag kommer allt närmare varandra.
Han är en ljuspunkt i mitt liv.
Han förgyller min tillvaro.
Han är också ett ständigt och jobbigt samvete.
Har jag givit han nog med kvalitetstid?
Jag fattar inte hur folk kan vara elaka mot djur.
Vad fattas i deras hjärnor?
Hur kan dom behandlas så illa av så många?
Jag mår så dåligt när jag ser människor behandlas så illa av människan.
Ärligt talat så vågar jag knappt skriva vad jag känner.
Men eftersom jag propagerar så hårt för det fria ordet så säger jag
vad jag tycker i ämnet på riktigt.
Jag mår inte alls så illa av krigsbilder från Aleppo eller liknande som 
jag gör när jag ser en hund misshandlas eller en katt.
Djur är i mina ögon dom ENDA som är 100 % oskyldiga till allt ont i världen.
Harry ska få mitt allt så länge han och jag lever.
Jag älskar verkligen Harry!
**********
seeya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!