fredag 30 december 2016

Vem är du och jag?

Vem är du på Facebook och andra sociala medier?
Det rasas och kränks på sociala medier.
Det hotas och hatas överallt.
Alla har sin åsikt.
Hur många som lyssnar på andra eller till och med ändrar åsikt
på grund av andras inlägg?
Jag håller på mycket med att försöka skapa opinion mot religion.
Jag avskyr den formen av flykt-från-verkligheten-fantasier.
Du gör något annat.
Kanske är du emot invandring.
Eller tycker vi ska ta emot många fler.
Det finns dom som sysslar med "Kattkommando-Syd".
Eller raggar-träffar eller bara matbilder.
Vi har vår egen agenda och anledning till att vi är ute på nätet
olika mängd tider.
Jag har hållit på mycket med twitter men börjar tröttna.
Det är så mycket pajkastning där.
På Facebook så lägger jag mest ut 
roliga bilder eller håller på med ateism.
På den här bloggen vill jag bara ventilera ut den som finns 
i min lilla hjärna.
Det har skapats troll på nätet som sprider en del hat och hot.
Men är alla troll "farliga"?
Varför är dom troll?
Hur blir man ett troll?
Kan man bli accepterad som troll?
Jag har två identiteter på twitter.
Ett troll och en riktig profil.
Varför har jag det?
Jag har ju skrivit om det förr här men tar det igen.
Jag skulle aldrig bli accepterad på min arbetsplats samt skulle bli
placerad i ett fack och få en "stämpel" på mig om jag inte var ett troll.
Jag kan "prata " med folk om ämnet och slipper bli behandlat som paria.
Jag kan ifrågasätta folk och dess åsikter 
utan att behöva blanda in min familj och vänner.
Jag har aldrig hotat eller hatat på internet.
Jag har aldrig följt med drevet när det fasats mot någon person.
Jag får fortsätta umgås med mina vänner som inte tål det fria ordet i alla dess former.
Jag vill dessutom inte få "vänner"från den andra sidan.
Tycker att alla får vara precis den dom vill.
Jag läser och reagerar på åsikter inte på ansikten.
Tycker dessutom "eliten" framför allt kultureliten har för stor makt så
det är bra att trollen finns och dessutom är det en bra motpol mot alla Gardellare eller
Schyffertar som inte lever i någon verklighet ibland oss Hallonbergare.
Har fått kommentarer från eliten som t.ex. 
- Du har ju typ 7 följare så håll käft!
När någon vinner poäng på att ställa flyktingkvot mot hur många pizzor det kostar 
då mår jag bara illa.

Jag hävdar att det fria ordet finns inte i Sverige.
Utan tycker du rätt så är det ok.
Jag vill att alla ska få tycka och tänka själva.
Jag gillar eller ogillar folk för mer än en konstig åsikt.

När jag ifrågasatte en "kändis" om hon själv skulle vilja bo i det området.
Så blockades jag direkt!
Är det så det ska vara?
**********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!