onsdag 14 december 2016

Hedersvåld

http://www.expressen.se/kultur/hedersvaldet-ar-ett-svenskt-problem/

En socialdemokrat som skriver något väldigt bra och viktigt.
Varför vaknar inte vänstern upp och ser vilket håll
dom lutar åt?
Är en svensk heterosexuell medelålders man deras största problem just nu?
Vart är vi på väg?
Är det läge för att göra en tillfällig kursändring på det man håller på med?
Vad är viktigast i Sverige just nu?
För kvinnor? För barn?
Jag undrar idag om informationsflödet som fyller mig är av godo?
Är det verkligen ingen skillnad på världen idag mot igår?
Är det bara flödet som går åt ett visst håll som får mig att reagera mot ett håll?

Vi har ett pyttelitet parti som sitter i regeringen som styr oss alldeles för mycket.
Det lilla partiet samt ett nästan lika litet parti som styr mycket media
får oss att tycka och tro åt antingen det ena eller det andra hållet.
Polarisering säger dom som vet.
Jag vill att vi ska våga vända alla stenar och inte låta oss
skrämmas när någon utbrister ordet rasist.
Jag blir hellre kallad rasist än inte om det gör att jag kan diskutera
varför vi låter hedersvåld hända 2016 än att stilla tyst se på.
Vi är alla hycklare av olika grad och i olika former.
Vi kan inte låta den islamisering som är på väg låta ske utan att
ens diskutera det.
Islam är inget som jag gillar och jag tycker att vi ska vara väldigt
vakna med det som sker innan det är försent.
Vänstern kanske vaknar alldeles för sent och då lönar det sig knappast att säga:
Vad var det jag sa!

Läs artikeln!

************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!