måndag 5 december 2016

Ren ondska!

http://www.svtplay.se/video/4092243/de-som-sade-nej/dox-de-som-sade-nej-avsnitt-1

Se den nu!
Herregud vad människor kan göra med andra människor.
Alla vi känner alla vi vet om idag att vi aldrig någonsin igen
får låta nazismen bli stor  eller ens finnas igen.
Alla vet vi vilka grymheter dom gjorde när dom fanns.
Vi sa då att det får aldrig ske igen.
Under några som helst former.

När jag har sett 20 minuter in i den här filmen så tänker jag att
vi människor kommer att göra detta om och om igen.
Det är bara frågan om under vilken flagga eller religion som vi gör det.
Jag säger varenda dag till på något sätt
att religionen är den största mördaren av dom alla.
Jag vidhåller det och min övertygelse blir allt starkare.
Kristendomen är mördare i stora former under all dess historia.
Men den farligaste i våra dagar måste väl ändå vara Islam?
Den är på väg att växa sig starkare och starkare i Europa.
Och minsta kritik slåss ned med att man bara är islamofob.
Vad är det för fel med det i så fall?
Kommenterar någon med nazi-fob?
Islam är inte fredens eller fridens liljor precis.
Det är en fruktansvärt blodig historia bakom den.
Demokrati och jämlikhet är inte precis i linje med Islam.
Att onda människor gömmer sig bakom religionen är ointressant.
Ett vapen är ju inte farligt så låt mig då ha vapen.
för jag är ingen farlig person.
Varför låter inte USA med flera att andra länder typ Iran ska få ha kärnvapen?
Dom som inte kan handskas med saker dom inte klarar av får enkelt inte det.

Vad händer om Islam får större makt i Europa?
Förr eller senare kommer det en Hitler som bara knyter ihop säcken
Och då startar ju vansinnet!
Det fria ordet naggas det redan på.
Lars Vilks!
Varför får inte han vara den konstnär han är?
Varför får inte folk skriva och tycka det dom vill?
Det har dykt upp ett nytt ord i mitt liv
Åsiktskorridor!
Känn på ordet!
Tyck vad du vill så länge du tycker som oss.
Är det demokrati?
Ett gäng politiker från Skaraborg har nu ifrågasatt det fria ordet.
Om det ska vara så fritt?
Vart är vi på väg?
Könsuppdelat samhälle!
Jag är livrädd för vad religion kan göra med folk.
Men vilsna folk!
Med folk som behöver en tillhörighet.
Nazism igår och Islam i morgon.
Rädda människor som jag skapar ondska.
En del kan inte handskas med sin rädsla utan då skapas rasism.
Rasism skapar motsättningar mellan folk.
Och då är det enkelt för ondskefulla präster att få makt.
Påven är lika farlig som nästa Ayatollah!
Jag är lika rädd för all religion.
Vi kan hjälpa varandra på andra sätt än religion.

Så länge religionen är så stark i USA och arabvärlden så ligger
ett kärnvapenkrig bara en bibel eller koran bort!
*********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!