tisdag 20 december 2016

Näthat

Det pratas om näthat överallt numera.
Det blir allt elakare och elakare i samhället.
Eller blir det?
En del saker förstoras upp och en del inte.
En del av proffstyckarna påstår att Sverige är ett välmående land
med väldigt små problem och att vi kan ta hand om allt och alla.
Samtidigt så tycker dom att trollen och hatet är så utbrett i alla social medier.
Varför tycker dom så?
Samtidigt så tycker trollen att det ena är livsfarligt och det andra inte är det.
Ungefär samma sak fast åt andra hållet.
Vilka har rätt och vilka har fel?
Är Sverige ett bättre land 2016 än 2015?
Har vi hjälpt människor som behöver få det?
Alla som är för, har dom dragit sitt stå till stacken?
Vad gör alla som vill att vi ska hjälpa allt och alla?
Vad har dom bidragit med?
Har media och alla proffstyckarna fått oss andra att må bättre samt
att har dom skapat mer sympati för alla med hjälpbehov?

Vad gjorde vi före näthatet?
Polis och andra påstår att våldtäkterna inte har ökat bara anmälningsmängden.
Hur hatade vi före twitter?
Antagligen så hatade vi tyst i sofforna med näven i fickan.
Och nu har vi fått chansen att äntligen i landet Sverige har vi fått chansen
till att tycka precis som vi alltid har gjort så att andra hör eller ser oss.
Vi är trollen som fått chansen att spy galla över eliten som har ensamrätt
på vad som ska tyckas och tänkas.
Det fina hatet från framför allt vänstern kan inte stoppa trollen.
Det accepterade våldet från vissa kretsar har blivit dragna ut i ljuset.
Media och elit fortsätter dock att bara belysa en sida av problemet.
Och vi skrattar åt trollen i talkshows där twitter eliten nu får komma till tals
i accepterade medier.
En av dom s.k. trollen har nämnt ett nytt ord för mig.
Åsiktskorridor!
Jag gillar ordet!
Tyck vad du vill så länge vi är nöjda över din åsikt.

Jag fördömer också näthat som går över till personangrepp eller
fysisk kontakt.
Det är aldrig ok.
Det fria ordet är just bara ord.
Jag avskyr när SD eller andra brukar våld.
Eller ens uppmanar till fysisk handling.
Men våld är alltid våld oavsett vem som utför det.

Är en kritik mot vår polischef näthat?
Vad är näthat?
Jag vet det för egen del.
Jag vet vart min gräns går.
Men när jag ifrågasätts för en kritik av en känd twittrare för om saker
en del får vara med om skulle hända hens egna familjemedlemmar.
Hur skulle Hen reagera då?
Då fick jag direkt en block och en trollstämpel samt att det blev näthat!
Vad är det för näthat?
Jag ifrågasatte om människan skulle tåla det andra får vara med om.
Det var allt!

Många ska inte vara på twitter.
Dels för vad dom skriver och dels för vad dom tål själva.

Men vadå hur många läser?
Jag tror att dom flesta skriver mycket och läser lite.
Lite självupptaget som det mesta idag!
***********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!