torsdag 11 maj 2017

Agenda

Alla som skriver eller pratar eller överhuvudtaget uttrycker en åsikt har en agenda!
Varför säger du det du gör?
Jag har verkligen en agenda!
Jag vill t.ex. förbjuda religion före 18 års ålder.
Jag vill att all världens djur ska få det bättre.
Jag vill att Sverige´s brottslingar ska få MYCKET längre straff.

Det är en av anledningarna till att jag skriver den här bloggen.
Alla har sin egen agenda.
När man läser eller hör andra så måste man utgå från varför dom gör detta.
Jag är mycket kritisk till tyckare som vill att
folk i andra situationer inte ska få tycka det dom gör.

Och så bygger man det ibland på statistik
Och det är ju svårt att säga emot statistik.
Men det går ju också att bevisa snudd på vad som helst med statistik.
Och då tar man fram det man behöver.
Sen blir det tyst när statistik bevisar motsatsen till sin tes.

Jag är en sådan som gillar att ifrågasätta varför folk tycker det dom gör.
När en "inne-tyckare" som är högre upp i hierarkin får massor med utrymme
i media  uttrycker saker som andra borde förstå börjar det knaka i mina fogar.
Att t.ex. en på Lidingö eller Södermalm ska få säga vad folk i en grisig
förort ska få tycka och tänka är inte ok tycker jag.
Det finns ju en anledning att dom bor där dom bor.
Deras agenda är ju uppenbar.
Att vissa journalister inte levererar all information dom har är ju
av en anledning som är glasklar.
Varför är journalister rädda för att berätta om sina sympatier?

Fakta resistens använda idag massor av den s.k. eliten
som ett slags skäl till att få en del av massan att ändra uppfattning.
Men levereras all fakta?
Har vi ALL fakta då?
Eller bara den som är framtagen för en viss agenda?
Fakta resistens uttrycks kanske mest av folk på vänsterkanten just nu.
Kanske har jag fel?

Men folks agenda får inte bagatelliseras
Utan den finns där.
Oavsett om du är Sverigedemokrat eller vänsterpartist.
Jag förstår ju att SD har en agenda som ska få oss att
fokusera på en enda fråga.

När ska vi få fakta transparens?
Total öppenhet i all statistik.

Var på lämplighetsskalan befinner sig en viss tyckare inom ett visst ämne.
Att lämna in din dotter på ett dagis i en skyddad del av Södermalm
eller en sömnig villaförort till Uppsala gör dig inte lämplig att
förstå hur en ensamstående mamma på Agnesfridsvägen i Malmö
som får sin son´s jacka eller mobil rånad för tredje gången den här månaden
Vi måste börja förstå hur andra har det som bor där fakta resistens
inte är annat än ett ord från någon jävla professor på Karolinska Institutet i Solna.

********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!