onsdag 31 maj 2017

Fria ordet

Jag kollar in twitter nästan varje dag.
Det är ett kul sätt att hänga med i fotboll och politik för mig.
Man kan fråga folk och dom svarar nästan alltid på frågor m.m.
Jag har haft konversationer med journalister och andra "kändisar".
Följer allt möjligt folk och det är både folk jag avskyr och gillar.
Jag följer t.ex. Veronika Palm och Rosanna Dinamarca.
Två stycken jag verkligen ogillar för deras åsikter.
Men jag respekterar dom och anser att deras rätt till sina åsikter måste vi slåss för.
Då finns det människor (troll säger dom ofta själva) som beter sig så illa.
Dom kallas för horor och att dom bör våldtas och annat skit.
Det är inte ok.
Dom iq-befriade människorna (män oftast) måste bekämpas.
Jag tycker att det fria ordet är skillnaden mellan oss och dom svinen som inte vill ha det.
Jag kommer aldrig att hålla med folk som med våld vill ha bort folk som har fel åsikt.

Tycker verkligen synd om Veronika som idag får höra att hon bör våldtas nu.
Vad är det för tomtar som skriver sånt?
Hur kan ni skriva eller tycka sånt?
Rosanna har otroligt dumma åsikter men hon har rätt till dom.
Alexandra Pascalidou har rätt att tycka saker som gör att jag häpnar.
Fridolin också!
Jag kommer aldrig hålla med om vad Miljöpartiet vill åstadkomma
men tycker det är suveränt att dom finns för det skapar åsikter som är bättre.
Så låt alla komma till tals och bekämpa dom med dina åsikter inte knytnävar.
För då är du värre än alla dom tillsammans.
Tycker inte om att försvara Rosanna men måste det för mina värderingars skull.
********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!