onsdag 10 maj 2017

Mendoza

Dag 4-7!

Att vara i Mendoza i Argentina måste innebära vin.
Och vingårds besök blev det.
Och en olivoljegård.
Väldigt trevlig och gott också.
Köpte med mig lite hem men inte så mycket som önskades.
Och det var bara för övervikten som det inte blev mer hem.
Trist då den första gården sålde ett oerhört gott ekologiskt vin som inte säljs
 på export till något land överhuvudtaget.
Den flaskan som jag fortfarande har kvar vet jag inte när det är
ett tillräckligt stort tillfälle för att dricka.
Kanske då jag får barnbarn om så där en 10 år?


































































































Här plockas druvorna till den godaste flaskan jag druckit.

























En oerhört god olivolja visade hon och sålde sedan.




















Campingplatsen i Mendoza

























Samlingsplats för Wifi på campingen

**********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!