fredag 7 oktober 2011

Heja Sverige!

Jaha då fick vi svar på frågan om Birro´s avhopp!
********
Finland -Sverige idag.
Varför har jag så svårt att engagera mig i Sverige´s landskamper?
Jag kan inte engagera mig för landslagsfotboll överhuvudtaget
utom när det vankas EM och WM.
Då längtar jag hårt,särskilt efter storlagen såsom
Spanien,Argentina (som jag alltid håller på,gjort det sen Mario Kempes -78),
Brasilien,Italien,Tyskland,Holland,Frankrike.
Vill se superstjärnor möta superstjärnor.
Och tänk vilka klasiker man fått se genom åren.
Och ärligt talat,det enda VM med svensk succé/intresse var väl -94.
Ja jag vet om dödens grupp och dom andra mästerskapen
men det är ju inte riktigt samma sak längre.
Vi tror ju att vårt landslag är lika bra som alla andra och det blir ju lite larvigt tycker jag.
******
Kallur tappar tydligen sitt träningsbidrag från SOK.
Det är väl bra att pengarna går till någon annan som är frisk och har framtiden för sig.
Tycker synd om henne men så måste det väl ändå va?
******
Vill köra hoj idag!.......och i morgon!
******
Årets Robinson  är verkligen stenhårt!
*****
Har inget mer på hjärtat just nu.......seeyya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!