tisdag 25 oktober 2011

Hundar,film och en länk

Varför ska man ha hunden i koppel?
Varför inte ?
Varför ska jag som är lite hundrädd vara nervös när jag rör mig i både natur och i parker
eller t.o.m. när jag går och handlar?
Varför är den lagen någon man kan strunta i?
En hund är något som man aldrig kan säga att det inte finns något farligt med.
Varför ska folk ignorerar det?
Och när jag säger till folk att man inte får ha hunden lös så blir jag genast något
man får tycka illa om eller bara skita i!
Jag är inte boven i detta!
Varför tror alla (dom flesta) att just deras hund är ofarlig?
-Jag har full koll har jag hört folk säga!
Det kan ju alltid hända saker som dom inte har tänkt på när deras hund har blivit uppfostrad.
Dessa hundägare som samtidigt säger att man ska förbjuda smällare för att hunden blir rädd och man
inte vet hur den beter sig.
Är det lag på att man ska ha hunden kopplad så finns det ju en anledning till det.
Ska jag som är nervös eller andra som är tokrädda behöva att vara det?
Är det inte vår natur lika mycket som en hundägares?
Koppla hunden nu!
Det händer ju ändå "olyckor" ibland när en hund atackerar en annan hund eller barn.
Vems är ansvaret då?
Och får dom ett straff som motsvarar gärningen då?
Jag tycker man kan jämföra med ett vapen då man kan få hunden att göra i stort sett vad som helst!
Ta ansvar och koppla hunden nu!
************
Har sett några filmer också!
********


*****************
Vilken film!
Vilket manus!
Vilka skådisar!
David Fincher!
Den bästa "massmördarfilmen"? Bättre än "När lammen tystnar"?
Jag tycker definitivt det. Den innehåller så mycket som kan pratas om efteråt.
Och slutet är bara fenomenalt. Vad skulle du gjort?
Jag kommer se den en gång varje år om och om igen!
**************

************
Oj vilken överraskand film!
Men jag vet inte om jag ska tycka den är bra eller inte.
Jag ville verkligen se klart den och tycker den är sevärd och manuset
är ganska lovande och om allting går åt helvete så tänker man att
så här kan det (nästan) gå till. Den blir ju som dom flesta andra filmer väldigt överdriven
i slutet och inte särskilt trovärdigt men jag måste ändå säga att den håller
hela vägen och är sevärd på ett sjukt sätt.
***********
Ska försöka börja rekommendera dagens länk till en bra låt eller dylikt!
Kan vara något annat också.
*************
http://www.youtube.com/watch?v=fxELugJ52dI&feature=related

10CC riktigt bra band!
*****************
................seeya.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!