tisdag 18 oktober 2011

Lundin Oil och Ergonomi!

En kompis till mig sa en tänkvärd sak.
Att varför all energi läggs på Juholt när Carl Bildt´s Lundín-Gate går nästan obemärkt förbi?
Det Lundin Oil håller på med bör granskas stenhårt tycker jag.
Och är Bildt inblandad på nåt sätt i oegentligheter bör han få stå för konsekvensen.
Men att min kompis är sosse gjorde saken lite så där svenskt avundsjuk eller sandlåde-aktigt.
-Det var ju ni som började!
Varje enskild sak måste behandlas på sitt sätt och inte jämföras mot varandra
*********
Zlatan och Chipen´s lilla äventyr var tydligen bara en journalist anka!
************
På mitt jobb kommer det en ergonom på besök lite då och då.
Hon går igenom med nyanställda om vilka saker dom bär tänka på vad det gäller
att man sitter rätt m.m.
Och det slutar alltid med att folk har ont både här och där.
Och dessutom så är det så att folk´s stolar är ofta helt värdelösa ur ergonomisk synvinkel.
Men dom tar gärna hem stolen och använder den privar för där går det bra.
Varför är vi människor så giriga och ska ha allt som är gratis?
Och när någon frågar/påstår att du kan få ont så får du alltid det?
Vår ergonom som kommer är nästan Gud själv vad det gäller saker och ting som behövs.
Men ibland borde man säga åt folk vad om själva kan göra i sin arbets-situation utan att det ska köpas en massa saker  som ändå står i ett hörn sen!
**********
På konserten med Britney så kom det upp en "frivillig" på scenen somm dom "letade" efter en stund.
Väldigt komiskt eftersom det tog en microsekund för mig att upptäcka att den frivillige.
Det var väldigt patetiskt när han såg överraskad ut.
Och snackade med dom som om han var cool.
********
Såg lite film i helgen som var.
************

************
En riktigt bra rulle tycker jag.
Jag gillar ju Mel i såna här lite "skitiga" hämnarfilmer.Han var ju bra i Payback.
Manuset är väl inte det bästa och tjockaste men det håller hyfsat och man får underhållning genom hela filmen. Jag kan tycka att såna här filmer borde vara längre och innehålla mer konversation.
Sen när hämnaren inte lägger fingrarna i mellan så är det också bra tycker jag.
Har du inte sett denna så  kolla in den!
************
Sen såg jag en film jag tyckte var cool när den kom.Men jag var ju inte så gammal då.
Här är manuset snudd på obefintligt och lövtunnt med karaktärer som känns ointressanta.
Inte ens Rutger Hauer känns övertygande som han verkligen var i Liftaren!
Nä du behöver inte se denna film som balanserar nära kalkonen.
***********

************


bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!