fredag 29 november 2013

Ålder

Att inte se bra är fan så jobbigt.
Helvete va gammal jag är.
Jag vet inte om jag vill bli gammal.
Vill nog vara ung.
Gammal gnällig och trött känns inte som mig!
Vadå siffran på hur gammal man är är inget annat än en fördomsfull siffra.
Vi stirrar oss allt för blinda över hur gamla vi är.
Istället för att studera vårat beteende.
Varför ska man sluta åka pulka vid en viss ålder?
Göra bomben i simhallen över alla lungt simmande trötta gamlingar
som får en kallsup modell värre!

Nej jag pratar om att bli gammal rent fysiskt.
Jag ser inte lika bra längre som jag gjorde.
Och ska jag ändra synen från långt till nära håll så blir det jobbigt.
Dessutom behöver man allt starkare lampor.

Men annars?
Igår var det en vän som sa att jag skulle ta det försiktigt när jag kör mc.
För nu när jag börjar bli gammal!
Va!
Det är väl nu när jag redan i grunden är lite
"fegare"som jag kan släppa loss och vara lite"wild and crazy"?
Hörseln är fortfarande okey men när den blir sämre ja då,
då vet jag inte vad jag kommer tycka.

Jag jobbar med människor i stort sett samma ålder,
men herregud va en del är gamla redan i grunden.
Ett flertal som är flera år yngre och
dom kunde ju vara mina föräldrar i sinnet.

Gubbsjuka och lammkött-jakt kanske är okey?
Till en viss gräns kanske!
Kille 55 +  Tjej  35  passar det?
Tjej  53 +   Kille 33 passar det?

Jag vet inte vad som passar mer än att är det inte barn inblandat
eller en herrans massa år som gör att en inte är mogen så....
Självklart tycker jag att det finns massor av ganska äcklig gubbsjuka
och en del damer som också är ute på tveksamt vatten.
Men stirra er inte blinda på årtal!
Utan kanske på mognad eller gemensamma intressen eller vad det nu kan vara.

Jag vill ändå se ordentligt och höra bra.
Jag vill kunna ta hand om mig själv!
Så jag vill inte bli gammal!
**************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!