torsdag 21 november 2013

Cinema



Buffalo Soldier – 4 av 5
Joaquim Phoenix, Ed Harris Scott Glenn riktigt bra skådisar i en annorlunda rulle minst sagt. Handlingen?
Tja se själva!
Drama/Komedi/Action eller vad ska jag säga?
Många frågetecken men bra var den. 
Gillar filmer man inte vet någonting om och som gör en överraskningskänsla.
Den här sortens filmer görs inte så ofta (vad jag vet).
Dessutom på ett bra engagerande sätt.


Leaving Las Vegas – 5 av 5!
Ett rent mästerverk.
Nicolas Cage, Mike Figgis, Elisabeth Shue.
Magisk trio som är svår att överträffa.
Måste in på top-10 all time!
Min typ av film.
Ska du se tio filmer i ditt liv så måste du se denna bland dom!
I en annan värld så skulle detta kunna hända mig.
Jag kan skriva hur mycket gott om den här filmen som helst men säger bara
- Ska du se 10 filmer i ditt liv så måste det här vara åtminstone två av dom.


Oblivion – 3 av 5.
Tom Cruise är alltid Tom Cruise.
Tycker filmen är visuellt väldigt bra.
Men manuset känns sisådär.
Och jag tycker filmen aldrig riktigt lyfter mot högre höjder
utan början på filmen är bättre än slutet.
Filmen är ganska bra men kanske måste jag se den igen för att låta den sjunka in.
Framtiden får väl utvisa det.
***************
Seeeeeey......a!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!