måndag 25 november 2013

Filmtajm

Black Christmas – 2 av 5.
Hette på min tid Stilla Natt Blodiga Natt.
Skräckfilm från mitten på -70 talet som då var en av dom läskigaste tyckte jag då.
Nu är den nog lite för mycket till åren.
Men jag vill ändå rekommendera den till alla entusiaster.
Bra mycket läskigare än många jag sett på senare år.
Så den håller nog ännu om du inte sett den.

The Purge – 2 av 5 och då är jag snäll.
Den är ändå lite spännande.
Men oj vilket dumt manus.
Och riktigt usla skådespelarinsatser.
Ethan Hawke vad gör du här?
Training Day var ju kanon och du med!
Men här?
En genom dum film som inte är värd att se.
Den lilla spänningen där man undrar hur det går räddar filmen från mitt sämsta betyg.
Lägg inte ner energi på den här filmen!
Eller är det en film med enbart svart humor?
Tja då är i alla fall jag lurad.
För jag skrattade inte en enda gång.  
***********************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!