tisdag 5 november 2013

Djur

Varför är vi människor så elaka av oss?
Varför är inte djuren lika mycket värda som oss.
Varför pågår så mycket hemskheter i världen?

Som varelse betraktat fyller vi någon som helst positiv
funktion på denna planeten?
Varför kröp vi upp ur havet och blev människor?

Samhällsutveckling!
I helvete heller!

********************
Det är fruktansvärt tungt just nu med förlusten av min bäste vän!
Levnadsglädjen är inte så hög just nu.
********************
Någon sa till mig att man inte kan likställa djur med människor.
Varför inte det?

Vadå djur har inga känslor?
A  Det har dom visst.
B Vi gör ju j-vligt bra ifrån oss med våra känslor.
    Dom fyller ju verkligen en bra funktion hos oss!
    Lägg nu känslorna åt sidan blablabla!

Jag kan defintivt likställa djur med människor.
Varför äter du då djur?
Öhhhh
Nej den ta jag inte ens tag i.
************************
                          
 
**********************
Låter jag bitter över alla?
Ja jag blir bitter över att vi aldrig kan tänka på annat än oss själva!
 
***********************
@UnusuaIFactPage:
"The Netherlands are closing eight prisons across their country because of lack of crime."
 
Varför kan dom och inte vi? 
Vad gör holländarna som inte vi gör?
 
Tja fördomsfullt så vet vi vad vi kan säga.
Om du förstår vad jag menar?
Finns säkert en förklaring som jag inte har hört/läst
*******************
 
                                                
 
Kan mycket väl vara så!
******************
 
 
En ny erfarenhet i smakdjungeln!
God men kanske ingen man dricker 10 stycken av!
**********************
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!