fredag 22 november 2013

FBTB

Det finns en radio pod som heter FBTB - Från bruket till bögringen.
Det är två fotbolls nördar som heter Elena och Gusten
som pratar om det mesta som rör svensk fotboll.
Dom flesta avsnitten (har inte hört alla) är riktigt finurliga
och gör att formatet "pod" inte blir så tråkigt när man inte har något att se på.
Och det är alltid kul att upptäcka en bra tjej inom fotbollsjournalistiken.
Dock så känns hon lite under Gusten i rankingen i surret.
Och jag vill ju ha två "tyckare" som inte håller med varandra.
Då blir ju programmet mycket bättre när två olika sidor diskuteras.
Älskar du fotboll med betoning på svensk fotboll så ska du lyssna in detta.
FBTB
*****************
Har gått igenom hela min blogg och satt "etiketter" på samtliga inlägg.
Så nu blir saker och ting lättare att hitta.
Såg då hur mina tankar och funderingar ändras hela tiden.
Det finns saker där som jag skrivit som jag kanske inte hade gjort idag.
Vad som var roligt att upptäcka var antalet läsare på vissa inlägg.
Det är ju inte bara min dotter som läser min blogg.
Tack!
*****************
Sen är ju formatet TV roligare än radio
Så 08 fotboll på Svenska Fans är lite högre i min "status"
Även fast jag som gnagare tycker Jesper bara är för mycket ibland!
Johan Westin däremot!
Fler gnagare som honom tack!
******************
En del blogginlägg luktar ju ta mig tusan lite rasistiska
om man läser med fel röst eller vinklar det.
Men jag vill ju ÖKA invandringen och jag kommer
aldrig rösta på Jimmy och hans avskum.
Men jag vill ha debatt och integration på en högre nivå.
Åk förbi en liten ort som heter Saxdalen (utanför Kopparberg)
Och titta på hur "nysvenskar" slussas in i samhället!
*****************
Vad mycket " tecken det blev nu då!
*****************
Gusten Dahlin säger: Alla lyssnar på R.Kelly.
Den vad kul men vem fan är det?
Elena  nämner Degerfors målvakt i avsnitt 14
Snyggt namn där!
****************
Idag är det fredag och då blir det .......

 
Oppigårds är riktigt god!
AC/DC är en bra mat-öl
Primator är en suverän före-maten-öl
Motorhead ska jag smaka idag!
***************************
Tycker lite synd om Zlatan idag men varför i hela friden gör jag det.
Han gråter ju inte precis när han går till banken.
*************************
 
Bill Murray:
Common sense has become so rare it should be classified as a superpower.
************************
Och oj va felstavningar det var i mina inlägg!
Ja jag är dålig på att skriva!
Men det är ett inlägg som väldigt många faktiskt läser.
Vilket? Gissa?
***********************
I morgon så blir det Uppsala

http://www.youtube.com/watch?v=4LUH7LjzJ5w

Jag längtar!!!
**************************
cool!

http://www.youtube.com/watch?v=-Rt9zX1rZFU#t=450
***************************
Något för Stockholms cyklister?

http://www.youtube.com/watch?v=e_EPGYGmD5o#t=49
**************************
En del åsikter som jag uttryckt genom alla inlägg kanske inte är klockrena
och vad jag tycker idag.
Men jag står för allt som jag skrivit och ångrar absolut zero.
**************************
Avaktiverat mitt Facebook konto för tillfället och det känns bra.
Men det är bara en paus.
Eftersom jag tyckte att vissa i min bekantskapskrets bara blev
och är väldigt pinsamma.
Att lägga ut sitt könsorgan på Facebook är INTE okey!
Att hata en person och vara vän med den är INTE okey!
Att vara tvungen att be om ursäkt för personer jag inte nödvändigtvis
håller med är inte okey!
Jag står för vad jag gör och det räcker så!
***********************
Ha en skön helg
S.eee.......y..........a


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!