tisdag 26 november 2013

Pablo och Paow

Detta kalsongmode blir jag bara mer och mer fascinerad av!
Detta för väldigt konstiga mode tar aldrig slut verkar det som.
Jag skrattar för mig själv dagligen över killars fascination över ett tvång att
visa kalsongerna. Varför är dom i så fall på insidan?
Sätt dom över byxorna?
Nä skämt åt sido.
Vart går gränsen för hur långt ner kalsongerna får sitta?
När säger killen till sig själv.
- Nä det där vart ju lite tokigt!
Att man ser en kalsongkant när tröjan dras upp är väl inte hela världen.
Men att se byxorna sluta i snudd på knävecket!
Eller att se dessa killar dra och dra och dra och dra
upp sina byxor för att inte bli ett totalt åtlöje är ju bara för mycket.
Och i mina ögon så är ni det redan nu.
Jag skrattar väldigt ofta för mig själv och ibland
t.o.m. så det hörs.
Så jag kanske ska säga tack till alla killar som tycker det är coolt att inte orka dra upp byxorna.
Som avslut så undrar jag om eller när detta ska ta slut!
Alla skrattar åt folk som drar upp byxorna för långt.
Vänta bara när ni se er själva om några år!
*******************
Bill Murray - If there's a zombie outbreak in Vegas... does it stay in Vegas?
*******************
Jaha då ska det antagligen reseplaneras för en road-trip i västra USA under sommaren 2014.
Känns som om det blir en runda ungefär
San Fransisco - Los Angeles - Phoenix - Flagstaff - Las Vegas
Men inget står skrivet i sten.
Men Las Vegas är väldigt svårt att hålla sig ifrån.
Har du aldrig varit i världens (?)  galnaste stad?
Så måste du åka dit!
*******************
Var i Uppsala i lördags och besökte bl.a. Uppsala Domkyrka.
Min syn på religion är glasklar men jag tycker att det finns oerhört fina vackra kyrkor.
Och den i Uppsala är väldigt vacker, det är svårt att säga motsatsen.
Tände ett ljus och mindes en oerhörd saknad vän!
Stod en stund och tänkte på hur mycket positiv energi han förde in i våra liv.
För alltid älskad.
För alltid saknad.
För alltid omtyckt
För alltid så kommer jag ihåg din lukt.
För aldrig glömd!
 
Nebo! R.I.P
 


******************
Var och kollade in Pablo Fransisco i Uppsala!
Efter att ha sett det mesta som han gjort på You Tube så hade jag höga förväntningar.
Och visst var han bra,men det höll inte ända in i mål.
Han kändes slö och oengagerad emellanåt.
Han hade med sig två  amerikaner som "förband" och dom kändes
som om dom gjorde allt för att få igång den något stela publiken.
Kanske var showen lite för amerikaniserad för publiken skull?
I en betyg skala från 1 till 5 så  får helhetsupplevelsen 3 dvs. bra.
Pablo Francisco kommer till UKK i november. (Foto: Pressbild)
******************
Paradise Hotel - vad är det ?
Stolta mammor och pappor ser sina barn göra stor underhållning
i ett program som alla vill vara med i.
Tack gode gud att min dotter aldrig kommer vara med i sånt här!
Vad är det med folk?
Hur kan tjejerna falla för dessa killar?
Bad boys! Ja nästan eller hur?
Fast vadå jag tittar ju emellanåt och då är väl ändå jag den stora "loosern"?
******************
Paow eller Pow eller vad hon nu heter vilket underbart karriärdrag!
Är hon så smart eller så knäpp?
Vilket som helst så ser jag en framtida  Carolina Gynningsom låg i Big Brother
och blev hur ren som helst i det svenska folkhemmet.
Varför ska inte Paow eller Pow eller Puh kunna vara programledare
för melodifestivalen eller Bingolotto  i framtiden?
Känns klockrent och ena dagen ha sex i tv och nästa vara inbjuden till
Jenny Strömstedt (vem kom på idéen med det?) för att försvara
sina oerhört dumma kommentarer och inlägg på en blogg  om SD.
Vilket smörgåsbord media skapar åt henne!
Hur dumma är media som ger henne utrymmet?
Produktionsbolagen typ Strix och andra bör vara mer öppna med annonserna.
Ha sex i tv hos oss så får du köra Melodifestivalen eller Bonde söker fru eller något annat!

Och så förundras vi över att SD får så mycket röster!
Vi dumförklarar oss själva gång på gång och vill bara ha mer!
Säg inte att dom och dom är dumma i huvudet.
Vi tittar,lyssnar,bloggar och sväljer allt i vår väg.
Jag med!
 Jag säger som Luuk säger.
- Vart är vi på väg?
*****************
SD och deras företrädare!
Att det finns folk som ens funderar på att lägga en röst på dom!
Det ena dumhuvudet efter det andra blir avslöjade i media stoppar inte.
Nu tycker jag ändå att media inte bara skriver skit om SD rakt upp och ner.
Utan nu kör dom i mina ögon en ny taktik som är mycket bättre.
Bevisa att dom är åt helvete och våga ta tag i dom problem
som dom tycker är så stora så får vi bort dom.
Kratta inte bort problemen utan visa att ni gör det bättre.
Och skapa en bättre värld utan rasism.
****************
seeeeeeeeyyyyyyyyyyyyya
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!