måndag 14 april 2014

Film





Saw 5 – Denna var bättre än dom tre tidigare.
Blodig javisst men mer idérik och gav en hel del svar på alla frågor man hade.
Nu ser jag fram emot nummer 6.
Betyg blir 3 av 5.
***************************

Broken City – Russel Crowe och Mark Wahlberg gör huvudrollerna
och Zeta Jones är sådär vacker igen.
Men hon är ju alltid bra i dom roller hon får eller väljer.
Varför får hon inga mega roller a´la Jolie, Roberts eller tja alla tjejer i Hollywood.
Filmen är riktigt bra och spännande och tål att ses igen.
Jag är en liten fan av dessa konspirationsfilmer som det inte görs för många av.
Det mesta är bra och jag undrar varför jag inte kan ge den mer än 4 av 5 i betyg?
Antagligen för att den inte engagerar hela vägen som ett mästerverk gör.
Och detta är en riktigt bra film. Ett mästerverk är den dock inte.
*************************


Warrior – 4 av 5
Nick Nolte är nästan alltid en favorit på den vita duken.
Jag måste bara se Q & A snart igen.
Varför får inte han större filmer?
Eller förresten den här filmen är ju stor!
Lite förutsägbar handling gör ingenting för den är så bra gjord.
Kanske skulle mer tid lagts på förhållandet mellan bröderna och pappan.
Jag trodde faktiskt det före filmen.
Rocky 2011?
Se den!
************************


Zodiac – 4 av 5.
Jake Gyllenhall och Mark Ruffalo två väldigt bra skådisar.
En suverän film av mannen som bara gjort en ”dålig” film.
David Fincher.
Fantastiskt bra regissör.
Även fast man vet slutet ganska tidigt så är den aldrig tråkig utan väldigt engagerande.
Jag rekommenderar denna verkligen
********************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!