måndag 7 april 2014

Mot Gävle!

Helgen var bra jo tack!
Fredagen intogs det god mat och dryck.

Lördagen åktes det mc till bl.a. Bålsta och Sigtuna.
Var lite kallt men det var ju när jag gasade på.
Och jag kände tvånget från gashandtaget att göra just det under några minuter.

På söndagen packade vi bilen full med förväntansfulla människor
som skulle till Gävle för lite (bra?) fotboll i vackert väder.

Dom 17 milen gick fort för vi hade sååååååååå trevligt.
När vi kom fram så tog vi oss omgående till en liten pub och kollade in stämningen.
Sen begav vi oss till en pizzeria för lite mat.

Efter en av dom godare pizzorna jag ätit så gick vi till Strömvallen
som tydligen ska rivas eller så för detta var sista gången AIK kommer spela här
enligt folk som satt brevid oss.

Matchen var ganska medioker men rätt lag vann.

Och jag vill understryka att det inte var en enda tillstymmelse till våldstendenser.
Både polis och supportar höll stämningen hög.
Nu finns det väl inga att bråka med i Gävle men jag vill verkligen
säga hur lugnt det kan vara på fotbollsmatcher.
Det är inte våldets helvete att gå på match!
Prova själv någon gång.
Jag kommer inte be om ursäkt eller försvara mitt intresse för sporten.
Det är helt enkelt inte farligare att gå på fotboll än något annat här i livet.
Betydligt farligare att gå på krogen eller festival t.ex.

Avslutar med lite bilder.



***********
Kisskö
Korvkö
Tifo
*************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!