tisdag 1 april 2014

Kennelklubben

Hans Rosenberg från Kennelklubben står i TV och
hävdar att hundar inte är farliga.
Det är skötaren som måste vara duktig i sitt sätt att sköta hunden.
Jag vill nog säga emot det.
En del människor i Texas och andra ställen hävdar samma sak med vapen.
Vapen dödar inte - människor gör det!
Den där sticka huvet i sanden mentaliteten gillar jag inte.
Varför kan vi i så fall inte ha hundlicens för vissa hundraser?
Luftgevär får vems om helst över 18 år köpa.
Pudel får vem som helst köpa.
Men en Glock eller så måste du ha licens för.
Och detsamma med en Pitbull t.ex.
Varför inte?
Är det en tillfällighet att hormonstinna män och kvinnor köper kamphundar?
Ja jag vet att det finns entusiaster
Men det finns entusiaster som älskar skjutvapen också.
Skulle jag bestämma så skulle dom förbjudas på en gång.
Jag kan också tänka mig licens på rasen så alla som är seriösa och älskar rasen.
Går en ordentlig utbildning.

Hunden är ofarlig!
Eller hur?

Jag har haft hund och vet vad den kan ställa till med.
Den måste vara kopplad och blablabla vad alla säger.
Jaja men vapnet måste ju vara inlåst och utan ammunition.
Okey då!
Behåll hunden på speciella ställen som inte allmänheten har tillgång till
***********************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!