tisdag 28 oktober 2014

Dilemma

Ibland ställs man inför en del val som måste göras.
Dilemma!

Jag har en gammal arbetskollega (ingen kompis utan en kollega).
Som gör sken av att hen tycker jag är helt okey.
Men jag har en känsla av att människan inte gillar mig.
Men vi umgås då och då tillsammans med andra.
Och då trivs jag men jag vet inte hur det är med hen.
När vi träfas så är det som om vi bryr oss om varandra.
Nu avled hen´s mamma och då skall det skramlas till blommor.
Då fick jag några sms samt mail om att vi ska skicka blommor.
Jag tog beslutet att jag inte ska vara med på buketten.
Och då kommer ju en del följdfrågor.
T.ex. kommer det pratas om det vid nästa träff.

Jag har försökt vid ett flertal tillfällen att bli kompis med människan.
När vi jobbade ihop eller via facebook.
Men känt mig avvisad vid samtliga tillfällen
Så jag har bestämt mig för att hen måste ta "steget" för att bli kompis.
Och när då jag ska skicka en blomma så känns det fel för mig.
Jag tycker synd om hen hjärtligt men jag tänker inte krypa ......
Hur skulle du göra?
Varje dilemma för sitt eget liv!
****************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!