måndag 20 oktober 2014

Ubåt?

Tja jag kan ju inte hålla mig att tycka till om den förmodade ryska ubåten.
Eller är det en rysk ubåt?
Eller är det svenska försvaret som  desperat jagar mer pengar?
Ryssen?
Ja inte vet jag men vad ska Ryssland med Sverige till?
Sitter inte Sverige redan i knät på Obama?
Vågar ryssen anfalla Sverige?
Att vi har ett uselt försvar är vi väl allihopa överens om.
Ska vi verkligen ha ett försvar så ska det väl vara på riktigt.
Men det ska ju vara effektivt och proffsigt.
Jag minns när jag gjorde lumpen på -80 talet.
Då skrattade jag varje dag åt att det var vi som skulle försvara Sverige.
Jag tror inte på ett ögonblick att det skulle gå då.
Och hur i hela friden ska det gå nu?
Det är säkert någonting i vattnet i skärgården men vad?

Jag tror den enda lösningen är NATO!
*******************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!