onsdag 8 oktober 2014

När ingen lyssnar

På min arbetsplats är säkerheten k-a-t-a-s-t-r-o-f.
Folk kan komma in hur dom vill.
Folk knäcker nödvred så dörrar står öppna hela tiden.
Och det är stölder då och då.
Väktare ringer mig om larm som går hela tiden.
Och jag försöker klaga och informera hela tiden.
Men ingen lyssnar.
Varför är det så?
Varför ska det behöva hända stor saker innan något görs?
Jag vet att folk är lata och inte gör mer än vad som behövs.
Jag är inget undantag.
Men vi är väl anställda för att göra ett jobb?
Mitt jobb är att se till att dörrar är låsta m.m.
Och när jag informerar min chef så rycks det bara på axlarna.
Det vore bättre om min chef sa rakt ut
att vi ta inte säkerheten på fullt allvar här.
Det är ju bättre än att hålla skenet uppe.

Jag sitter inte och hoppas på en stor incident men snudd på.
Jag vill kunna säga rakt ut
- Vad var det jag sa!
Det verkar vara det enda som hjälper!
Jag blir ledsen när folk råkar ut för stölder.
Men jag informerar dagligen att folk måste låsa dörren när dom lämnar sina rum.
Men tror du dom gör det?
Och sen gåter man.

Låser du cykeln? Låser du ytterdörren? Låser du bilen?
Varför då?
Vad elaka folk är som stjäl!
Ja det är en ond elak värld vi lever i!

Jag jobbar på Karolinska Institutet och här låser vi inte dörrarna!
****************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!