onsdag 8 oktober 2014

Sexköpslag

Ny sexköpslag för köp av sex utomlands!
Jag bara måste skriva och tycka lite om det.
Jag ser på nyheter och läser lite tidningar.
Jag är inte på något sätt en expert inom något område överhuvudtaget.
Men jag älskar att tycka saker och jag använder mitt sunda förnuft
så mycket det bara går.
Så jag bara måste tycka i detta ämne också.

Stefan Löfvén och gänget försöker få igenom en ny lag.
Där svenska män (och kvinnor) ska straffas för sexköp utomlands.
För det är olagligt i Sverige.
Det får mig att vilja ställa ju en massa frågor.
Bl.a. vem ska hålla koll på detta?
Vad ska straffet bli?
Hur ska själva rättsprocessen gå till?
Ska en prostituerade flygas hit från Manilla med
en massa stödpersoner och liknande?
Ska svensk polis patrullera gator i Bangkok, Manilla
samt ungefär 500 städer därtill?
Eller ska vi använda lokal polis?
Vad är det för trovärdighet i en korrumperad polis i Mexico City?
Ska andra länder börja ta efter och
säga att vi arresterar folk som inte följer deras lagar?
Ska saker som är tillåtna i Sverige men inte i andra länder förbjudas?
Ska vi överföra våra lagar till att gälla globalt inom alla områden?
Detta skapar i mina öron en mängd olika frågor som det finns
väldigt tvetydiga svar på.

Jag tycker det låter väldigt illa!
Jag tycker det är förjävligt att svenska män köper sex både inom som utomlands.
Även om jag i grund och botten tycker som en viss Magnus Betnér gör.

https://www.youtube.com/watch?v=_4FQB8YhL5I

Men denna frågan är kanske en annan?
Vad försöker regeringen göra?
Kanske sända ut en signal?
Det är för mig en tandlös lag som i praktiken inte skulle fungera.
Bra av Alliansen att stå emot trycket.

Vi kan ju inte ens få bort prostitution i Sverige!
Den mår ju asbra på svenska massagesalonger m.m.
Och är inte prostitutionen bara borta från Malmskillnadsgatan?
Kolla in nätet!
Hur mycket som helst finns ju där.

Vad vet jag? Jag bara tycker till i ämnet.
**************
seeya






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!