tisdag 21 oktober 2014

Rättvisa nu!

Det är åt helvete med svensk lagstiftning!
Jag är så trött på den svenska "vända-andra-kinden-till" lagstiftningen.
Kritiker säger att med hårdare straff får man inget bättre samhälle.
Nä men tvärtom då?
Och jag tror stenhårt på hårdare straff samt mer eller mindre tvångs rehabilitering
så är vi en bit på väg.
Självklart ska vi inte bara låsa in dom utan också försöka få dom att inte
bli återfallsförbrytare.
Men dom ska bort från våra gator!
Vi måste få kvinnofrid i Sverige nu!
Vi måste kunna känna oss säkra på gator och torg.
Jag blir så arg och ledsen över att vi ska dalta för allt och alla.
Det ska curlas överallt idag.
Ingen ska ta ansvar över sina handlingar.
Jag tycker att media tar ett för alldeles dåligt ansvar i frågan.
Vi kan inte hålla på som vi gör.
Jag tror vi är på fel väg.

Tycker synd om alla kvinnor som ska behöva vara rädda för inte bara
förbrytaren utan också för svensk rättsväsende!

http://www.expressen.se/gt/kronikorer/jimmy-fredriksson/fredriksson-skams-for-att-vara-svensk/

*************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!