torsdag 9 oktober 2014

USA/Californien del 5

Vi åkte vidare mot Palm Springs och Arizona.
Från början skulle vi köra en sydligare rutt med ett litet ev. snabbstopp i Mexico.
Men jag fick nys av min dotter att i Palm Springs så finns det en linbana
som inte gick av för hackor.
Det är tydligen världens största roterande linbana.
Den snurrar runt hela tiden.
Och det var helt klart värt att åka hit.
Min sambo tyckte det var den häftigaste grejen på hela resan.


 



 

 
Det var väldigt vackert och häftigt att åka upp här.
Man kunde vandra i ett skogsreservat om man ville.
Vi gick en liten bit.
En superutsikt från toppen över hela Palm Springs fick man.
Tog ett par timmar.
********************
Sedan fortsatte färden fram till Phoenix i Arizona.
Hamnade på ett jättefräscht hotel i utkanten av stan.
Där det blev mycket poolbad.
I anslutning till hotellet låg en liten restaurang som hade lokalproducerad öl.
Leghumper och Kiltlifter smakade jag och dom var jättegoda.
Det finns numera otroligt mycket god öl i USA.
När jag var i USA första gången -91 fanns det knappt en enda god öl att få tag i.
Dagen efter åkte vi en snabbis in till downtown Phoenix som visade sig
vara en riktigt tråkig och trist stadskärna.
Det är ingen stad jag kommer åka tillbaka till.
Sen började vi åka mot Sedona och det var desto coolare.
*****************
seeya
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!