torsdag 30 oktober 2014

USA/Californien del 9

Det är väldigt enkelt och tråkigt att köra dessa gigantiska motorvägar som går
kors och tvärs över hela landet.
Jag smågillar ju att köra bil på nya ställen och det ger tid för prat och reflektioner
över det man sett längs vägen.
Så jag har inget emot att tillbringa några timmar i en bil när jag reser.

Efter Flagstaff så gick bilen mot Las Vegas.
Med ett par stop längs vägen.
Det första var i en liten stad med en stor själ som heter Williams.
Det är en huvudgatan som går igenom stan som är jättetrevlig att gå på.
Vi hittade små mysiga butiker och ett jättebra café.

Och en affär som skröt om sina starka (grill)såser.
Man var tvungen att skriva på ett intyg om att man inte stämmer affären
innan man fick köpa en sås.
Det var ett digert sortiment med det ena coola namnet efter det andra.


Venom!


Ultimate Insanity



Nr.10 kanske?

En fin bil som vi såg!



Är det The Beatles?
********************
Jag rekommenderar verkligen denna lilla stad.
Kanske inte att enbart åka till eftersom den ligger "offside".
Men åker ni nära Grand Canyon så tycker jag ni ska åka hit.
****************
Sen blev det Hooverdaam
**************
Seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!