lördag 25 oktober 2014

Mad Men

Detta är ett hyllningsinlägg för min favoritserie just nu!
Mad Men!
Det är lördag kväll och jag sitter med en liten Tequila Rose i ena handen och en öl i den andra.
Jag ser den ena efter det andra underbara scenen i denna magiska serie.
Jag ser ansikten jag känner igen.
Jag ser karaktärer jag känner igen mig i.
Jag fäller nästan en tår i det underbara som utspelar sig framför mina ögon
Jag förstår inte varför jag känner mig så ensam när jag befinner mig i denna underbara
fantasivärld som manusförfattaren till denna underbara serie skapat.
I mitt huvud så skapas en harmoni av sorg,galenskap och glädje.
Jag vill så gärna kliva in i denna värld och ta in allt om finns i den..
Det är en fantastisk serie som tåls att se om och om igen.
Jag avgudar dessa galningar som bara jagar vidare.
Alla är så bräckliga i dess vansinne.
Varför finns det ett slut på denna serie.
Jag ser just nu säsong 5 av 7 och känner redan nu
en total ångest över att det oundvikliga slutet som är på väg i stormstyrka.
***************
Igår fick jag en slags uppenbarelse över mitt liv som kommer påverka mitt fortsatta liv.
Jag kan tyvärr inte skrika ut det ännu.
Men jag vill!
**************
Vilka skådespelare jag bevittnar nu.
Ge dom en Emmy allihop.
Oj vad jag skulle vilja leva i denna värld.
Denna värld är min vita riddare som ska komma och rädda mig från detta liv.
***********
Denna dagen mår jag mentalt uselt.
Är det därför önskan om verklighetsflykt finns så starkt i mitt huvud.
Varför arbetar min hjärna på  högvarv?
***********
Det lär ju bli ett avsnitt till ikväll med Jon, January, Christina  och alla andra
Jag ska verkligen försöka njuta av varenda sekund tills det oundvikliga slutet.
Precis som i min vanliga vardag.
*************
Se denna serie och tyck gärna till!
Den är underbar.
*************
seeeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!