måndag 26 juni 2017

Integration

Jag blir så trött på folk.
Väldigt många kritiserar invandringen till Sverige.
Vad jag tror många menar är integrationen
Att den inte fungerar.
Åtminstone gör jag det.
Men jag hör så många skrika och gapa att tiggarna gör ditt.
Och invandrarna gör datt.
Men jag tycker att Sverige visst kan ta emot en massa flyktingar och invandrare.
Men inte med öppna hjärtan som en dum f.d. politiker sa.
Utan med krav och motprestationer.
Jag har i ungefär 35 år av mitt liv undrat över hemspråksundervisning.
Varför ska vi skattebetalare bekosta när en invandrare vill lära sig sitt språk.
(Det kanske inte är gratis numera!)
Språket är inkörsporten till samhället.
När dom ska in i vårt samhälle så måste vi ju kunna kommunicera eller?
Vi kan inte bara slänga åt dom ditt och datt.
Ställ krav!
Någon "handledare" måste förklara våra värderingar om jämlikhet och annat.

Det är ju inte invandrarna det är fel på.
Det är våra politiker som har skapat denna polariserande situation.
Det är inga andras fel än våra makthavare.
När ska alla som tror på det dom skapat vakna upp och inse vad dom skapat?
Segregation skapas av att rika svenskar flyttar ifrån fattiga invandrare.
Vi måste skapa bostadssamhällen där alla vill bo.
Tvinga Lidingö och andra att ta emot flyktingar.
Se till att alla inte bosätter sig på samma plats.

Bara lite egna tankar.....

*********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!